«Неперервність
і наступність у впровадженні проектної технології в усіх ланках освіти на
уроках інформатики»
Шкільне навчання ніколи не починається з порожнього місця, а завжди спирається на певну стадію розвитку, виконану дитиною.
Л. С.
Виготський
У практичній реалізації свого дослідження найбільше уваги приділяю найцікавішому етапу проектної діяльності, який, насамперед, надає можливості для виявленні та розвитку творчих здібностей - це вибір типу продукту та його створення.
Використання мережних технологій в освіті не обмежується онлайн підручниками, словниками чи енциклопедіями. Можливості глобальної мережі сприяють творчій та професійній самореалізації і, хоча Інтернет не проектувався спеціально для системи освіти, завдання вчителя - скористатися такими можливостями відповідно до вимог дидактики. Отже у виборі продуктів проектної діяльності популярністю серед учнів користуються ресурси, створені за допомогою мережних сервісів:
Головна перевага використання хмарних технологій полягає у вирішенні проблеми наступності в організації проектної діяльності завдяки величезній різноманітності та можливості вибору сервісів, відповідно до особливостей кожної вікової ланки.
Шкільне навчання ніколи не починається з порожнього місця, а завжди спирається на певну стадію розвитку, виконану дитиною.
Л. С.
Виготський
Відповідно завданням, які висуває перед освітою сучасне суспільство, а
саме формування всебічно розвиненої особистості, найбільших змін зазнає
методика навчання. Згідно закону України “Про Освіту”, метою освіти є всебічний
розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її
талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей,
формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій
основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення
освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими
фахівцями. Отже сучасні педагогічні технології передбачають оновлений підхід до
навчання, виховання та формування особистості учня. У навчальних програмах за новим
Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти зазначено,
що навчально-виховний процес
рекомендовано базувати на компетентнісно-орієнтовних завданнях із використанням
інноваційних освітніх технологій. Однією з таких технологій, популярність якої
зросла останнім часом, є метод проектів, який орієнтований на індивідуальність учня з
урахуванням його інтересів та відображає реалізацію особистісно-орієнтованого
підходу в освіті.
Актуальність даної теми обумовлена потребою адаптувати цей метод до вітчизняних
умов реалізації на уроках інформатики з урахуванням вікових особливостей учнів
в усіх ланках освіти.
Мета даної роботи:
1. Показати можливості використання методу проектів на уроках
інформатики у початковій, середній та старшій школі із визначенням шляхів дотримання
наступності застосування проектної технології.
2. Визначити структуру проектної діяльності в усіх ланках: від
початкової до старшої школи та показати, що вагома частина такої роботи полягає
у правильній організації.
Завдання:
- узагальнити вимоги до структури проектної діяльності на уроках інформатики;
- охарактеризувати особливості впровадження методу проектів в усіх ланках освіти;
- сформулювати організаційно-педагогічні умови дотримання наступності у застосуванні методу проектів.
Об’єкт дослідження: використання методу проектів у навчанні інформатики.
Предмет дослідження: неперервність і наступність у застосуванні
проектної технології в усіх ланках освіти.
Методу проектів я присвятила тему самоосвіти попередніх 10 років. Спочатку, це було дослідження з питань формування ключових компетентностей через проектну діяльність, далі мене зацікавила тема портфоліо, а саме творче портфоліо, як тип проектної діяльності. Але практична реалізація відбуваласть тільки у старших класах (Приклад проекту). І нарешті, настав час більш детально розглянути проблему впровадження методу проектів у середніх та початкових класах. Начебто виходить навпаки, але такий порядок обумовлений ускладненням в організації проектної діяльності в цих ланках: по перше, необхідно врахувати психолого-фізіологічні особливості розвитку, по друге - від вчителя вимагається більш ретельна підготовка до організації проекту. Такі особливості і планую дослідити.У практичній реалізації свого дослідження найбільше уваги приділяю найцікавішому етапу проектної діяльності, який, насамперед, надає можливості для виявленні та розвитку творчих здібностей - це вибір типу продукту та його створення.
Використання мережних технологій в освіті не обмежується онлайн підручниками, словниками чи енциклопедіями. Можливості глобальної мережі сприяють творчій та професійній самореалізації і, хоча Інтернет не проектувався спеціально для системи освіти, завдання вчителя - скористатися такими можливостями відповідно до вимог дидактики. Отже у виборі продуктів проектної діяльності популярністю серед учнів користуються ресурси, створені за допомогою мережних сервісів:
Головна перевага використання хмарних технологій полягає у вирішенні проблеми наступності в організації проектної діяльності завдяки величезній різноманітності та можливості вибору сервісів, відповідно до особливостей кожної вікової ланки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий