2015-2016
«Організація форм
навчально-виховної роботи національно-патріотичного спрямування на уроках
інформатики»
Методична тема
«Впровадження концепції національно-патріотичного виховання у навчально-виховний процес загальноосвітньої школи»
Тип проекту
• за діяльністю, домінуючою у проекті - дослідницький, прикладний, інформаційний;
• за предметно-змістовною галуззю знань - міжпредметний проект;
• за характером координації проекту: безпосередній ;
• за характером контактів: шкільний;
• за кількістю учасників проекту: особистісний;
• за тривалістю виконання проекту: довгостроковий.
Об'єкт дослідження
Навчально-виховний процес
Провідна проблема
Форми організації навчально-виховного процесу
Тип проекту
• за діяльністю, домінуючою у проекті - дослідницький, прикладний, інформаційний;
• за предметно-змістовною галуззю знань - міжпредметний проект;
• за характером координації проекту: безпосередній ;
• за характером контактів: шкільний;
• за кількістю учасників проекту: особистісний;
• за тривалістю виконання проекту: довгостроковий.
Об'єкт дослідження
Навчально-виховний процес
Провідна проблема
Форми організації навчально-виховного процесу
Мета проекту
• визначити ефективні методи використання інформаційно-комунікаційних технологій у національно-патріотичному вихованні учнів;
• систематизувати методи виховання національної самосвідомості при навчанні інформатики;
• реалізувати виховні впливи із максимально можливим використанням мимовільної уваги та мимовільного запам’ятовування, органічно пов’язати їх із змістом навчального предмету і повсякденним життям;
• визначити сприятливі умови формування піднесеного емоційного патріотичного відношення до навчального матеріалу з боку учнів.
Задачі проекту
• опрацювати державні документи та рекомендації, план шкільних заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання.
• зібрати та систематизувати науково-методичний матеріал щодо технології національного патріотичного виховання;
• ознайомитися з досвідом колег, які застосовують дані технології, апробувати, адаптувати та впровадити її в практику роботи;
• узагальнити власний досвід застосування даних технології;
• укласти дидактичний матеріал щодо організації і проведення уроків та їх окремих етапів а також позакласних заходів національно-патріотичного спрямування.
Етапи реалізації
Підготовчий
• Розробити план реалізації проекту
• Вивчити нормативно-правову документацію, регулюючу реалізацію концепції національно-патріотичного виховання на державному, обласному та міському рівнях.
• Розробити зміст проекту відповідно до обраної теми, цілям і завданням.
• Забезпечити інформаційну підтримку учасників проекту.
Практичний
• Реалізувати цілі та задачі проекту
• Побудувати навчально-виховний процес на основі запропонованого проекту
• Внести необхідні корективи в зміст проекту
Результативно-оцінний
• Здійснити аналіз ефективності проекту.
Узагальнюючо-підсумковий
• Розробити рекомендації по впровадженню концепції національно-патріотичного виховання у навчанні інформатики
Шляхи реалізації
• добір фактичного матеріалу виховної спрямованості, який використовується на уроках: історичні факти, що свідчать про пріоритет вітчизняної науки на певних напрямках; приклади із повсякденного життя, які використовуються при поясненні певних понять.
• персоніфікація досвіду застосування засобів обчислювальної техніки, яка полягає у використанні посилань на відомих учням людей, посиланням на знайомі учням із життєвого досвіду (безпосередньо власного, або опосередкованого) ситуації.
• формулювання навчальних задач у сюжетній формі, з використанням матеріалів (ситуацій, сюжетів тощо) виховного спрямування.
• використання методу проектів із обранням тем, спрямованих на поглиблене вивчення питань, пов’язаних з історією розвитку обчислювальної техніки в Україні, історією, географією, економікою рідного краю, екологією тощо.
• використання на уроках елементів українознавства – вивчення культури, побуту, звичаїв, традицій, обрядів, які містять у собі високі моральні цінності, збагачені тисячолітнім досвідом мудрості народу, мають моральний потенціал, спрямований на виховання особистості.
• опрацювати державні документи та рекомендації, план шкільних заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання.
• зібрати та систематизувати науково-методичний матеріал щодо технології національного патріотичного виховання;
• ознайомитися з досвідом колег, які застосовують дані технології, апробувати, адаптувати та впровадити її в практику роботи;
• узагальнити власний досвід застосування даних технології;
• укласти дидактичний матеріал щодо організації і проведення уроків та їх окремих етапів а також позакласних заходів національно-патріотичного спрямування.
Етапи реалізації
Підготовчий
• Розробити план реалізації проекту
• Вивчити нормативно-правову документацію, регулюючу реалізацію концепції національно-патріотичного виховання на державному, обласному та міському рівнях.
• Розробити зміст проекту відповідно до обраної теми, цілям і завданням.
• Забезпечити інформаційну підтримку учасників проекту.
Практичний
• Реалізувати цілі та задачі проекту
• Побудувати навчально-виховний процес на основі запропонованого проекту
• Внести необхідні корективи в зміст проекту
Результативно-оцінний
• Здійснити аналіз ефективності проекту.
Узагальнюючо-підсумковий
• Розробити рекомендації по впровадженню концепції національно-патріотичного виховання у навчанні інформатики
Шляхи реалізації
• добір фактичного матеріалу виховної спрямованості, який використовується на уроках: історичні факти, що свідчать про пріоритет вітчизняної науки на певних напрямках; приклади із повсякденного життя, які використовуються при поясненні певних понять.
• персоніфікація досвіду застосування засобів обчислювальної техніки, яка полягає у використанні посилань на відомих учням людей, посиланням на знайомі учням із життєвого досвіду (безпосередньо власного, або опосередкованого) ситуації.
• формулювання навчальних задач у сюжетній формі, з використанням матеріалів (ситуацій, сюжетів тощо) виховного спрямування.
• використання методу проектів із обранням тем, спрямованих на поглиблене вивчення питань, пов’язаних з історією розвитку обчислювальної техніки в Україні, історією, географією, економікою рідного краю, екологією тощо.
• використання на уроках елементів українознавства – вивчення культури, побуту, звичаїв, традицій, обрядів, які містять у собі високі моральні цінності, збагачені тисячолітнім досвідом мудрості народу, мають моральний потенціал, спрямований на виховання особистості.
Напрямки реалізації Концепції національно-патріотичного виховання
І ПРЕДМЕТНІ ТИЖНІ
Конкурс учнівських презентацій з теми "Символи України"
ІІ ОФОРМЛЕННЯ КУТОЧКІВ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Державна символіка, народні символи України, календар подій у предметній галузі
III ОРГАНІЗАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
ВІРТУАЛЬНА ДОШКА LINO
Фрагменти уроків
Фрагменти уроків
Комментариев нет:
Отправить комментарий